Wymiana baterii w urządzeniu Bosch GLM 35 jest prostym procesem, który można wykonać samodzielnie bez obawy o uszkodzenie urządzenia. Aby wymienić baterię, należy wyjąć baterię z urządzenia, a następnie wymienić ją na nową. Następnie należy umieścić baterię w urządzeniu i odczekać kilka sekund, aby urządzenie się zresetowało. Po zresetowaniu można już korzystać z urządzenia. Proces wymiany baterii w urządzeniu Bosch GLM 35 jest szybki i prosty, a jego wykonanie zajmuje zazwyczaj mniej niż 10 minut.
Ostatnia aktualizacja: Procedura wymiany baterii Bosch Glm 35
AKUMULATORY DO POJAZDÓW Z SYSTEMEM START/STOP:
WŁAŚCIWE WCZYTYWANIE I REJESTRACJA
Na co należy zwracać uwagę podczas wczytywania i rejestracji akumulatorów do pojazdów z systemem start/stop w nowoczesnych pojazdach.
W gruncie rzeczy konieczne jest spełnienie 2 warunków: Odpowiednia wiedza, którą udostępniamy na tej stronie internetowej. Właściwe narzędzia, które są oferowane przez Banner w atrakcyjnych cenach. Zalecamy: korzystanie z urządzenia do wymiany akumulatorów Banner Battery Service Tool (BBST) i pomocniczego urządzenia rozruchowego Memory Saver. Jeśli te narzędzia nie są dostępne, nie należy rozpoczynać prac na zasadzie „zrób to sam”, lepiej zlecić wymianę akumulatora partnerowi dystrybucyjnemu firmy Banner.
Warto pamiętać o jeszcze jednej kwestii: przy wymianie akumulatora (akumulatorów) zawsze należy przestrzegać instrukcji obsługi producenta pojazdu, podane tutaj informacje mogą posłużyć jedynie JAKo przybliżone wytyczne.
JAK w ogóle działa system zarządzania energią akumulatora (BEM)?
Częste wyłączanie i rozruch silnika w połączeniu ze wzrostem zapotrzebowania na energię z powodu wyposażenia dodatkowego JAK ogrzewanie siedzeń, system nawigacji itd. stanowią nie lada wyzwanie dla akumulatorów w pojazdach z systemem start/stop. Z tego powodu producenci samochodów stworzyli inteligentne systemy zarządzania energią akumulatora (BEM), które dzięki czujnikom nadzorują stan akumulatora. Ma to zapewnić długą żywotność, pomimo większego obciążenia.
Przy niedostatecznej sprawności akumulatora system zapamiętuje komunikat „awaria akumulatora“ i informuje o konieczności wymiany.
Należy przy tym jednak pamiętać, że stary akumulator musi zostać wymieniony na akumulator o co najmniej takich samych właściwościach technicznych, identycznej klasie mocy i tym samym rozmiarze:
- Akumulator AGM (Absorbent Glass Mat) należy zawsze wymieniać na akumulator AGM. W identycznej obudowie i podobnej klasie mocy.
PS: Niewielkie odchylenia pojemności lub wartości rozruchu na zimno nie mają wpływu na bezpieczny rozruch i optymalne zasilanie sieci pokładowej!
- Akumulator EFB (Enhanced Flooded Battery należy zastąpić nowym akumulatorem EFB lub, w pewnych okolicznościach, akumulatorem AGM. W identycznej obudowie i podobnej klasie mocy.
PS: Niewielkie odchylenia pojemności lub wartości rozruchu na zimno nie mają wpływu na bezpieczny rozruch i optymalne zasilanie sieci pokładowej!
Czy w przypadku wymiany akumulatora konieczne jest wysłanie komunikatu o tym fakcie do systemu zarządzania energią akumulatora (BEM)?
W zależności od marki samochodu i funkcjonalności konkretnego systemu (otwarty lub zamknięty), nowoczesne pojazdy z systemem zarządzania energią akumulatora (BEM) mogą wymagać rejestracji nowego akumulatora. Są systemy, które jedynie zalecają rejestrację lub wcale jej nie wymagają.
W przeciwnym razie, mogą pojawić się komunikaty o błędach z komputera pokładowego, a wyposażenie dodatkowe może chwilowo nie działać lub działać tylko w ograniczonym zakresie. Wyświetlane komunikaty o błędach można zwykle zresetować poprzez usunięcie pamięci błędów. W przeciwnym razie, system zwykle rozpoznaje nowy stan akumulatora i samodzielnie resetuje komunikaty o błędach.
Różne systemy zarządzania energią akumulatora dostępne na rynku.
Większość producentów pojazdów JAK BMW działa na otwartych systemach, tzn. możliwe jest wbudowanie dostępnych na wolnym rynku części zamiennych akumulatorów zastępczych bez konieczności nowego programowania elektroniki pojazdu. Jednak producenci JAK Audi korzystają z systemów zamkniętych i przydzielają tzw. kody BEM producentom oryginalnych akumulatorów i oryginalnych akumulatorów z oferty części zamiennych. Uzyskanie kodu BEM do akumulatora zamiennego z wolnego rynku części zamiennych nie jest możliwe.
PS: W markowych warsztatach grupy Volkswagen (Audi, Seat, Skoda, VW) programowanie odbywa się za pośrednictwem funkcji diagnostycznego i informacyjnego systemu online (ODIS Offboard Diagnosis Information System). Wprowadzane są dane, takie JAK kod BEM, numer seryjny i pojemność nominalna nowego oryginalnego akumulatora z oferty części zamiennych. W ten sposób system zarządzania energią natychmiast wie, że zainstalowano nowy akumulator. JAKo numer seryjny można obecnie wprowadzić w pojazdach z grupy Volkswagen dowolny 10-cyfrowy numer. Numer seryjny VW służy do śledzenia akumulatora i do celów gwarancyjnych.
Czy możliwa jest instalacja akumulatora bez kodu BEM?
Tak, w zasadzie montaż akumulatora „bez kodu BEM“ na przykładzie Audi jest możliwy. Należy jednak użyć akumulatorów w JAKości OE (najlepiej Running Bull EFB lub AGM), a także o identycznym rozmiarze, co oryginalny akumulator i i w okolicy identycznym oznaczeniu, co na oryginalnym akumulatorze - przynajmniej pod względem pojemności.
W awaryjnej sytuacji także bez kodu BEM?
Nie, pomocne w tym wypadku będzie urządzenie do wymiany akumulatorówBanner Battery Service Tool (BBST).
W systemach otwartych, dzięki zastosowaniu tego narzędzia, rejestracja nowego akumulatora ma miejsce w komputerze pokładowym. W systemach zamkniętych konfigurację nowo zakupionego akumulatora zastępczego można nawet przeprowadzić w pojazdach z system zarządzania energią akumulatora (BEM). Ponadto standardowe lub specyficzne dla producenta kody błędów są na ogół odczytywane lub usuwane. Nawet po wynikającej z wymiany akumulatora przerwie w zasilaniu i odłączeniu zasilania komputera pokładowego w pojeździe.
Nawet w modelach marki Audi, które w przeciwieństwie do innych marek wciąż wymagają odpowiedniego kodowania podczas wymiany akumulatora, można z pomocą urządzenia Banner Battery Service Tool BBST wgrać odpowiedni kod zarządzania akumulatorem (kod BEM) tak, że również w tych samochodach możliwe jest teraz przeprowadzenie pełnej wymiany i instalacji akumulatora bez ograniczeń. Urządzenie Banner Battery Service Tool BBST posiada ponadto odpowiedni system sprawdzania całego układu ładowania wraz z akumulatorem oraz alternatorem. Ponadto jest wyposażone w odpowiednią wyszukiwarkę produktów, która umożliwia dobór właściwego akumulatora zastępczego.
PS: Co tak naprawdę dzieje się po wprowadzeniu kodu BEM?
Wpisanie kodu BEM powoduje jedynie zresetowanie wyuczonych lub rzeczywistych wartości starego akumulatora, zapisanych w jednostce sterującej i zapisanie aktualnego przebiegu.
Bezwzględnie zalecamy korzystanie z urządzenia do wymiany akumulatorów Banner Battery Service Tool (BBST) w połączeniu z Memory Saver:
Aby uniknąć wykasowywania ustawień pojazdu i kodów podczas wymiany akumulatora, należy przed wymianą podłączyć pokładową sieć do zewnętrznego źródła energii –– na przykład do Memory Saver. Utrzymanie napięcia przez wtyczkę OBD (diagnostyka pokładowa) w pojeździe, niezawodnie zapobiega utracie danych pojazdu. Pozwala to zachować w pamięci dane pojazdu, takie JAK ustawienia nawigacji, wpisy książki telefonicznej, stacje radiowe, położenie foteli sterowanych elektrycznie... Dodatkowa zaleta: Jeśli akumulator zostanie wymieniony z zastosowaniem Memory Saver, z reguły nie jest wymagana nowa rejestracja.
Jednoczesne korzystanie z Memory Saver do mostkowania zasilania oraz urządzenia Banner Battery Service Tool BBST jest bezproblemowe, gdyż oba urządzenia dają się łatwo połączyć dzięki wbudowanemu adapterowi.
System samouczący się.
Akumulator w zaawansowanym wieku zapisywany jest w systemie samochodowym JAKo „uszkodzony akumulator“. Zatem po zamontowaniu nowego akumulatora, bez wprowadzenia nowego kodu BEM, pojazd nie rejestruje z początku faktu, że zamontowano nowy akumulator. Dlatego pojazd musi zostać poinformowany o nowym stanie akumulatora poprzez wprowadzenie do systemu zarządzania energią kodu BEM lub musi zostać zainstalowany za pomocą narzędzia diagnostycznego do pojazdów wielu marek, JAK na przykład Banner Battery Service Tool (BBST). Jeśli podczas wymiany akumulatora nie dysponuje się ani kodem BEM ani narzędziem diagnostycznym, system musi samodzielnie „nauczyć” stanu nowego akumulatora. Im więcej „wydarzeń aktywujących“ (=impulsy, sygnały np. rozruch, rozruch na zimno, cykle) akumulator doświadczy, tym proces ten jest szybszy. Informacje producenta w tej kwestii wahają się od 2 godzin pracy do 6 dni. Komputer pokładowy, zwykle w przeciągu kilku godzin, udostępnia sukcesywnie, uprzednio ograniczone systemy JAK np. pełną moc klimatyzacji. Resetowanie wyświetlanych komunikatów o błędach w pamięci błędów może potrwać nieco dłużej. Jeśli nie zostanie to zrobione aktywnie za pomocą urządzenia Banner Battery Service Tool BBST trwa to zwykle kilka dni (w zależności od producenta, maksymalnie do 6 dni) zanim system rozpozna nowy stan akumulatora i samodzielnie zresetuje komunikaty o błędach. com/upload/graphics/3567. jpg" alt="Start-Stopp-Batterie Icon" width="187" height="126"/>
OBECNA sytuacja na rynku.
Coraz więcej producentów samochodów zaleca lub wymaga wgrywania nowego akumulatora. Warto zatem wybrać się do warsztatu samochodowego, aby system zarządzania energią został poinformowany przez urządzenie diagnostyczne o fakcie, że na pokładzie znajduje się nowy akumulator, a zapisane dane zostały zresetowane. Narzędzie diagnostyczne do pojazdów wielu marek, takie JAK nasz Banner Battery Service Tool BBST może teraz przeprowadzić tak zwaną inicjalizację. Ponieważ oprócz zresetowania wyuczonych lub rzeczywistych wartości starego akumulatora, z reguły w chwili wymiany akumulatora resetowany jest w sterowniku także przebieg.
Wniosek: Zakup i kodowanie BEM oryginalnego akumulatora z oferty części zamiennych zamiast akumulatora z niezależnego rynku części zamiennych – bez kodowania BEM – ma jedną krótkotrwałą zaletę polegającą na tym, że pełna funkcjonalność wszystkich systemów jest natychmiast dostępna. Uwaga: Ta funkcja dociera także do akumulatora bez kodu BEM, jednak zwykle dopiero po pewnym czasie i różnych „wydarzeniach aktywujących“ (=impulsy, sygnały np. rozruch, rozruch na zimno, cykle).
Wymiana akumulatora do pojazdów z systemem start/stop zasadniczo nie stanowi zagrożenia dla bezpieczeństwa.
Zamontowanie wysokiej JAKości akumulatora zastępczego, nawet bez kodu BEM, nie powoduje zagrożenia bezpieczeństwa, nie prowadzi do przeładowania nowo zamontowanego akumulatora, nie powoduje szybszego zużycia się akumulatora, ani nie powoduje uszkodzeń układu elektronicznego pojazdu lub innych części. Narzędzia diagnostyczne do pojazdów wielu marek, takie JAK Banner Battery Service Tool BBST mogą obecnie przeprowadzać tzw. inicjalizację w przypadku wielu marek samochodów.
Uwaga:
W żadnym wypadku nie montować konwencjonalnego akumulatora z ciekłym elektrolitem w pojazdach z systemem start/stop, które seryjnie wyposażone zostały w akumulator EFB lub AGM. W razie potrzeby należy ponownie użyć wyłącznie akumulatora EFB lub AGM! W identycznej obudowie i podobnej klasie mocy.
Podczas wymiany akumulatora EFB na wyższy technologicznie akumulator AGM w pojazdach z systemem start/stop i systemem zarządzania energią akumulatora (BEM) konieczne jest wgranie do systemu nowego akumulatora! Idealnie w tym wypadku sprawdza się urządzenie do wymiany akumulatorów Banner Battery Service Tool (BBST).
W razie JAKichkolwiek pytań prosimy o kontakt z przedstawicielem obsługi klienta Banner, partnerem dystrybucyjnym Banner lub o kontakt online.
Wskazówka od firmy Banner dotycząca pojazdów od klasy wyższej do klasy luksusowej:
Zwłaszcza przy układach elektrycznych z dwoma akumulatorami, podczas wyjmowania starych akumulatorów należy ściśle przestrzegać kolejności rozłączania, ponieważ aktywowane mogą zostać bezpieczniki akumulatora. W tym przypadku według instrukcji obsługi, na przykładzie VW Phaeton V10 TDI (rok produkcji naszego testowanego samochodu to 2006), najpierw należy odłączyć znajdujący się z lewej strony akumulator AGM, a następnie znajdujący się z prawej strony konwencjonalny akumulator z ciekłym elektrolitem!
Odpowiednie narzędzie do wymiany akumulatorów w pojazdach z systemem start/stop:
BBST Banner Battery Service Tool
Banner HOW-TO:Wymień akumulator w pojeździe z systemem start/stop, zarejestruj się i wygeneruj kod BEM
Wymień akumulator w pojeździe z systemem start/stop, zarejestruj się i wygeneruj kod BEM
Podłącz urządzenie Memory Saver do wtyku OBD
Wymień akumulator
Odłączenie Memory Saver i podłączenie BBST
Należy wybrać dane pojazdu na wyświetlaczu.
Wgranie nowego akumulatora trwa kilka minut
Co producenci lub importerzy samochodów mówią o wymianie akumulatorów do pojazdów z systemem start/stop?
Abarth
Akumulator rozruchowy można wymienić bez programowania, w niektórych przypadkach należy ponownie ustawić datę i godzinę.
Wniosek Banner: Rejestracja nie jest wymagana, jednak po wymianie akumulatora zaleca się sprawdzenie funkcji elektrycznych.
© Shutterstock. com
Alfa Romeo
Wniosek Banner: Rejestracja nie jest wymagana, jednak po wymianie akumulatora zaleca się sprawdzenie funkcji elektrycznych.
Audi
W przypadku modeli z systemem zarządzania energią akumulatora w A6, A8 i Q7 od rocznika 2003/04, a od 2010 r. w prawie wszystkich modelach z funkcją zarządzania energią akumulatora i funkcją start-stop (ultra) wymagane jest programowanie. Instalacja oryginalnego akumulatora lub oryginalnego akumulatora z oferty części zamiennych i kodowanie BEM. Jeśli nie zostanie przeprowadzone programowanie lub zamontowany zostanie akumulator zastępczy od niezależnego producenta z rynku wtórnego może dojść do ograniczeń funkcjonalności i zwiększonego zużycia akumulatora z powodu nieprawidłowo działających stopni odłączenia.
Wniosek Banner: Zalecana rejestracja, wymagany kod BEM, bez rejestracji możliwe początkowo ograniczenia funkcji zwiększających komfort.
BMW
We wszystkich pojazdach z systemem start/stop i czujnikiem IBS (Intelligent Battery Sensor) od roku produkcji 2008 konieczne jest przeprowadzenie rejestracji. Bez rejestracji może dojść do przeładowania akumulatora, gdyż w takim przypadku system zarządzania nie rozpoznaje, że zainstalowano nowy akumulator.
Wniosek Banner: Zaleca się przeprowadzenie rejestracji, rejestracja jest konieczna, jeśli zmieniono typ akumulatora. Pamięć błędów jest kasowana, bez rejestracji możliwe krótkotrwałe ograniczenia funkcji zwiększających komfort.
© bannerbatterien. com
Citroën
Zamiast oryginalnego akumulatora można zastosować zamiennik oferowany na rynku części zamiennych. Po ponownym podłączeniu akumulatora należy sprawdzić wszystkie funkcje elektryczne, ale posiadanie urządzenia diagnostycznego nie jest konieczne.
Wniosek Banner: Rejestracja nie jest wymagana, ale zalecana, ponadto zaleca się sprawdzenie funkcji elektrycznych po wymianie akumulatora. W pojazdach niektórych producentów samochodów, zwłaszcza francuskich, trzeba odczekać maksymalnie 5 minut po wymianie akumulatora, aż do włączenia zapłonu, w przeciwnym razie kodowanie sterowników może zostać utracone.
DS
Fiat
Ford
We wszystkich samochodach z systemem start/stop konieczne jest zresetowanie modułu sterującego akumulatora. Zalecana jest również instalacja oryginalnych akumulatorów Ford Motorcraft EFB do pojazdów z systemem start/stop.
Wniosek Banner: Zaleca się przeprowadzenie resetu systemu zarządzania energią akumulatora (BEM) i sprawdzenie funkcji elektrycznych po wymianie akumulatora.
© Shutterstock. com
Honda
Akumulator rozruchowy można wymienić bez wgrywania. Podczas wymiany wyłączony zostanie system audio i nawigacyjny, a data i godzina zostaną zresetowane.
Hyundai
W modelach z systemem start/stop ISG (Idle Stop & Go) należy przeprowadzić inicjalizację akumulatora. W tym czasie pojazd pozostaje zamknięty do 4 godzin. Następnie można ponownie korzystać z systemu ISG.
Wniosek Banner: W pojazdach z systemem start/stop wymagana jest inicjalizacja akumulatora, proces zajmuje do 4 godzin, a pojazd nie może być użytkowany w tym czasie. Nadal sprawdzamy, czy dotyczy to wszystkich najnowszych modeli.
Proszę nie pomylić się przy ponownej kalibracji czujnika baterii!
Jeżeli podczas naprawy lub wymiany akumulatora w samochodzie wyposażonym w funkcję ISG odłączony został biegun ujemny (-) akumulatora, po zakończeniu prac należy ponownie skalibrować czujnik akumulatora.
Banner tip - w większości przypadków jest to tak proste.
1. Włączyć i ponownie wyłączyć zapłon.
2. Zaparkuj samochód na ok. 4 godziny z zamkniętą maską i drzwiami.
Kia
Wniosek Banner: W pojazdach z systemem start/stop wymagana jest inicjalizacja akumulatora, proces zajmuje do 4 godzin, a pojazd nie może być użytkowany w tym czasie. Nadal sprawdzamy, czy dotyczy to wszystkich najnowszych modeli.
Lancia
Mazda
Programowanie musi zostać przeprowadzone we wszystkich modelach z systemem start/stop tylko wtedy, gdy nie jest podtrzymywane napięcie (np. za pomocą Memory Saversieci pokładowej. W przeciwnym razie może być konieczne zainicjowanie różnych systemów (podnośniki elektryczne szyb, czujnik kąta skrętu, szyberdach, zegar i system audio, układ kontroli ciśnienia w oponach). Jeśli samochód jest wyposażony w automatyczny system start/stop, należy dodatkowo zainicjować ten system. W ten sposób funkcja start/stop będzie dostępna natychmiast po wymianie akumulatora.
Wniosek Banner: Rejestracja nie jest wymagana, ale zalecana, ponadto zaleca się sprawdzenie funkcji elektrycznych po wymianie akumulatora.
Mercedes
To, czy konieczne będzie zaprogramowanie nowego akumulatora w pojazdach z systemem start/stop (VRLA Valve Regulated Lead Acid=AGM Absorbent Glass Mat) zależy od typu pojazdu i danego modelu, ponieważ różnią się one znacznie w architekturze sieci pokładowej pojazdu.
Wniosek Banner: W wielu modelach rejestracja nie jest wymagana, ale zalecana, natomiast w przypadku niektórych nowszych modeli od roku produkcji 2016 rejestracja jest wymagana. Ponadto po wymianie akumulatora zaleca się sprawdzenie funkcji elektrycznych. Zasadniczo, jeśli przy wymianie akumulatora nie rekomendowane jest podtrzymanie napięcia, bezwzględnie konieczne będzie zaprogramowanie nowego akumulatora (za pomocą narzędzia Banner Battery Service Tool - BBST).
Mini
We wszystkich obecnych modelach sieć pokładowa pojazdu i akumulator są monitorowane za pomocą inteligentnego czujnika akumulatora (IBS). Przy obliczaniu prądu ładowania alternatora brany jest pod uwagę stan akumulatora i jego wiek. Dlatego wymiana akumulatora musi zostać zarejestrowana za pomocąnarzędzia diagnostycznego dedykowanego do pojazdów marki Mini. Jeśli nowy akumulator nie zostanie zarejestrowany, prąd ładowania alternatora nie zostanie dostosowany prawidłowo. W efekcie nowy akumulator nie będzie ładowany optymalnie. Może to prowadzić do przedwczesnej awarii. Jednak nie należy obawiać się w takim przypadku uszkodzeń elektroniki pokładowej.
Mitsubishi
W modelach z systemem start/stop, sterownik monitorujący stan akumulatora należy zresetować za pomocą urządzenia diagnostycznego.
Wniosek Banner: Zalecana rejestracja, bez rejestracji możliwe początkowo ograniczenia funkcji zwiększających komfort.
Nissan (Infiniti)
Po wymianie akumulatora należy ponownie zaprogramować funkcję automatyki podnośników szyb. Ponadto konieczna jest ponowna regulacja radia i komputera pokładowego.
Opel
Po wymianie uszkodzonego oryginalnego akumulatora na akumulator serwisowy marki Opel system automatycznie wgrywa jego status. Do czasu pełnego rozpoznania nowego akumulatora, przez krótki czas działanie niektórych funkcji może być ograniczone. Ma to na celu ochronę nowego zasobnika energii. Nieoryginalny akumulator nie gwarantuje identycznie wysokiej wydajności. Opisany proces programowania nowego stanu akumulatora jest konieczny we wszystkich modelach od roku produkcji 2011.
Peugeot
Wniosek Banner: Rejestracja nie jest wymagana, ale zalecana, ponadto zaleca się sprawdzenie funkcji elektrycznych po wymianie akumulatora.
Porsche
Programowanie jest niezbędne we wszystkich modelach Porsche, w przeciwnym razie działanie systemu start/stop nie będzie możliwe. Jeśli nie zostanie przeprowadzone programowanie lub zamontowany zostanie akumulator zastępczy od niezależnego producenta z rynku wtórnego może dojść do ograniczeń funkcjonalności i zwiększonego zużycia akumulatora z powodu nieprawidłowo działających stopni odłączenia.
Wniosek Banner: Rejestracja jest wymagana, funkcja start/stop nie działa bez przeprowadzenia rejestracji nowego akumulatora, po wymianie akumulatora zaleca się sprawdzenie funkcji elektrycznych.
Renault
W obecnych modelach pojazdów proces programowania nie jest konieczny.
Wniosek Banner: Rejestracja nie jest wymagana, jednak po wymianie akumulatora zaleca się sprawdzenie funkcji elektrycznych.
Seat
W modelach z systemem start/stop (Ecomotive), sterownik monitorujący stan akumulatora należy zresetować za pomocą urządzenia diagnostycznego. Instalacja oryginalnego akumulatora lub oryginalnego akumulatora z oferty części zamiennych i kodowanie BEM. Jeśli nie zostanie przeprowadzone programowanie lub zamontowany zostanie akumulator zastępczy od niezależnego producenta z rynku wtórnego może dojść do ograniczeń funkcjonalności i zwiększonego zużycia akumulatora z powodu nieprawidłowo działających stopni odłączenia.
Wniosek Banner: Zalecana rejestracja, wymagany kod BEM, bez rejestracji możliwe początkowo ograniczenia funkcji zwiększających komfort.
Skoda
W modelach z systemem start/stop (GreenLine), sterownik monitorujący stan akumulatora należy zresetować za pomocą urządzenia diagnostycznego. Instalacja oryginalnego akumulatora lub oryginalnego akumulatora z oferty części zamiennych i kodowanie BEM. Jeśli nie zostanie przeprowadzone programowanie lub zamontowany zostanie akumulator zastępczy od niezależnego producenta z rynku wtórnego może dojść do ograniczeń funkcjonalności i zwiększonego zużycia akumulatora z powodu nieprawidłowo działających stopni odłączenia.
Suzuki
Toyota (Lexus)
Nowego akumulatora nie trzeba programować w większości obecnych modeli samochodów.
Wniosek Banner: Rejestracja nie jest wymagana, jednak po wymianie akumulatora zaleca się sprawdzenie funkcji elektrycznych.
Volvo
Programowanie nie jest wymagane, ale samochód musi być dostosowany do nowego akumulatora. Wynika to z faktu, że nowy akumulator zapewnia nieco inne napięcie niż stary akumulator. Menedżer bilansu ładowania pojazdu musi zostać koniecznie zresetowany, aby samochód mógł optymalnie dostosować się do nowego akumulatora i jego właściwości. Ponadto może być konieczna ponowna inicjalizacja elektrycznych podnośników szyb i ewentualnie szyberdachu, jeśli pojazd jest w takowy wyposażony. Konieczne może być ponowne zainicjowanie niektórych elektrycznych urządzeń pomocniczych.
VW
W pojazdach z system zarządzania energią akumulatora (BEM), to jest we wszystkich modelach z technologią start/stop (BlueMotion), programowanie nowego akumulatora jest istotne. Instalacja oryginalnego akumulatora lub oryginalnego akumulatora z oferty części zamiennych i kodowanie BEM. Jeśli nie zostanie przeprowadzone programowanie lub zamontowany zostanie akumulator zastępczy od niezależnego producenta z rynku wtórnego może dojść do ograniczeń funkcjonalności i zwiększonego zużycia akumulatora z powodu nieprawidłowo działających stopni odłączenia.
© Volkswagen Group
Po wymianie akumulatora bez użycia urządzenia Banner Battery Service Tool BBST i bez Memory Saver
Jeśli wymiana akumulatora, wbrew naszym zaleceniom, odbyła się bez użycia urządzenia Banner Battery Service Tool BBST i bez Memory Saver elektryczne lub elektroniczne urządzenia pomocnicze w nowoczesnych pojazdach można ponownie zainicjować w następujący sposób! Wgrywanie jest zasadniczo stosunkowo proste i często szczegółowo opisane w instrukcji pojazdu. Oto nasze zalecenia dotyczące niektórych przypadków testowych w praktyce. W opisany poniżej lub podobny sposób można rozwiązać następujące problemy´:
Elektryczne podnośniki szyb: Zapłon WŁĄCZONY (tzn. lampki kontrolne w zestawie wskaźników zaświecone), silnik WYŁĄCZONY! Po stronie kierowcy należy całkowicie opuścić okno, a następnie zamknąć je całkowicie ponownie i przytrzymać przycisk przez około 2 sekundy po zamknięciu. Inicjalizacji tej należy również dokonać po wymianie bezpiecznika lub po odłączeniu wtyczki przełącznika elektrycznego podnośnika szyb (na przykład, zdejmowanie paneli drzwiowych bez odłączania akumulatora). Mimo, że brak takiego zalecenia w instrukcji, jednak nadal zaleca się powtórzenie tej procedury dla wszystkich innych okien.
Czujnik kąta skrętu kierownicy: Pokrywa silnika musi być zamknięta, WŁĄCZYĆ zapłon, ZAPALIĆ silnik, przekręcić kierownicę w lewo tak daleko, JAK to możliwe, obrócić kierownicę w prawo do oporu, przekręcić kierownicę z powrotem do położenia środkowego, WYŁĄCZYĆ silnik. Czujnik kąta skrętu został tym samym skonfigurowany.
Układ kontroli ciśnienia w oponach: Zapłon WŁĄCZONY, nacisnąć i przytrzymać przycisk „SET” układu kontroli ciśnienia w oponach, aż lampka ostrzegawcza ciśnienia w oponach zamiga 1-2 razy i rozlegnie się sygnał dźwiękowy. Układ kontroli ciśnienia w oponach jest gotowy do wgrania. Wgrywanie kończy się, gdy pojazd znajduje się w ruchu przez około 20 minut.
Szyberdach: Zapłon WŁĄCZONY, nacisnąć przycisk „Podnoszenie szyberdachu”, aż szyberdach zostanie całkowicie podniesiony, a po około 2-3 sekundach nacisnąć „Opuścić / zamknąć szyberdach“.
System start/stop: Nacisnąć przycisk Start-Stop i przytrzymać go, aż rozlegnie się sygnał dźwiękowy, a następnie nacisnąć i przytrzymać przycisk uruchamiania silnika i start/stop. Rozlegnie się sygnał dźwiękowy, a kilka sekund później przycisk start/stop zaświeci się na zielono. System start/stop został tym samym skonfigurowany!
Uwaga: Jeśli akumulator ma niski poziom naładowania, przycisk start/stop może po krótkim czasie zmienić kolor na czerwony. W takim przypadku należy koniecznie naładować akumulator. (Patrz Wskazówki i porady dotyczące akumulatora: Ładowanie w pojeździe)
W przypadku starego i zużytego akumulatora pozostaje tylko wymiana, gdy próby ładowania nie odnoszą rezultatu, kiedy przycisk start/stop wciąż świeci się na czerwono lub miga.
Opcjonalnie: Jeżeli źródłem problemów jest niefabrycznie zamontowana kamera cofania (metodą zrób to sam), zainicjuj ją za pomocą menu radioodtwarzacza, dokładnie tak, JAK opisano w instrukcji obsługi kamery. W przypadku testowym należało wykonać następujące czynności: przycisk „VOL PUSH POWER” i „SEEK >> |” nacisnąć jednocześnie na urządzeniu, wpisać kod „92” w menu diagnostycznym i potwierdzić przyciskiem „ENTER”. Następnie wrócić do „VOL PUSH POWER”.
PS: W przypadku modeli samochodów z oryginalnie zamontowaną kamerą przeprowadzanie wyżej opisanych czynności nie jest konieczne.
Także system audio oraz nawigacyjny często nie wymagają programowania.
Odłączenie akumulatora zwykle nie ma także wpływu na działanie systemu „Keyless Go & Entry”.
JAK zachowuje się niefabryczny autoalarm lub niefabryczne ogrzewanie postojowe, wyjaśnimy w odpowiednim czasie po samodzielnym wypróbowaniu i będziemy aktualizować na bieżąco te informacje specjalnie dla Ciebie.
To może Cię również zainteresować
PROMOCJA
na najbardziej wytrzymałe narzędzia pomiarowe Bosch Professional.
Dowiedz się więcej
Laserowy miernik odległości
Zielona wiązka zapewnia lepszą widoczność plamki lasera i doskonale się sprawdza w trudnych warunkach na budowach
- Zielona plamka lasera umożliwia szybsze i łatwiejsze namierzanie celu podczas pomiarów przy większych odległościach w pomieszczeniach
- Zaprojektowane, by sprostać pracy w trudnych warunkach dzięki konstrukcji posiadającej stopień ochrony IP65 (ochrona pyłoszczelna i ochrona przed strugą wody)
- Programowany przycisk „Ulubione” pozwala na szybki dostęp do określonych funkcji pomiarowych lub ustawień
Zobacz dane techniczne
z 2 bateriami (AA), osprzętem ochronnym
Nr katalogowy: 0 601 072 V00
Kup od partnerów firmy Bosch
Ten produkt zawiera
Dodatkowe informacje | Dioda lasera | 515 nm, <1 mW Zakres pomiarowy*0, 05 – 50, 00 mCiężar, ok. **0, 2 kgCzas pomiaru, typ. < 0, 5 s Klasa lasera2 Dokładność pomiarowa, typ. *±1, 5 mm* (*plus dodatkowe odchylenie w zależności od zastosowania) Czas pomiaru, maks. 4 sZasilanie2 baterie 1, 5 V LR6 (AA) Automatyczne wyłączanie przyrządu5 minJednostki pomiarowem/cm/mm/stopy/cale/stopy-cale Liczba zapisanych wyników10 Ochrona przed pyłem i wodąIP 65 Gwint statywu1/4" Kolor linii laserowejZielony Zasięg pomiaru, do50 m
---|
GLM 50-25 G Professional: Dalsze informacje
Najważniejsze cechy produktu
Model GLM 50-25 G Professional oferuje doskonałą widoczność zielonej plamki lasera, co ułatwia namierzanie celu podczas pomiarów przy większych odległościach w pomieszczeniach. Dzięki stopniowi ochrony IP65 narzędzie ma zapewnioną pełną ochronę przed cząsteczkami pyłu i strugą wody, natomiast amortyzująca wstrząsy obudowa zapewnia odporność w razie upadku urządzenia z wysokości 1, 5 m na twardy beton. Narzędzie posiada programowany przycisk, który umożliwia zdefiniowanie preferowanych funkcji pomiarowych lub ustawień oraz jest wyposażony w sygnalizację za pomocą wibracji, które potwierdzają wykonanie pomiaru. Intuicyjny interfejs użytkownika obsługuje 30 języków i oferuje kolorowy wyświetlacz oraz funkcję dużych liczb, która zapewnia lepszą czytelność wskazań.
Sprzęt i aplikacja
Idealne narzędzie do rozmieszczania i montażu elementów na konstrukcjach drewnianych, gipsowo-kartonowych oraz stosowanych w budownictwie ogólnym, polecane elektrykom, instalatorom urządzeń HVAC oraz hydraulikom. Podczas prac wykończeniowych narzędzie stanowi idealną pomoc dla malarzy, posadzkarzy, glazurników lub cieśli i umożliwia określenie ilości materiałów potrzebnych do pracy.
Dodatkowa informacja
Długi czas pracy zarówno przy zasilaniu bateriami alkalicznymi, jak i opcjonalnym akumulatorem Li-ion.
Potrzebujesz części zamiennych?
Tutaj szybko i łatwo znajdziesz części zamienne pasujące do Twojego narzędzia Bosch Professional.
Znajdź część zamienną
Znajdź odpowiednią część zamienną
Nasze produkty można jednoznacznie zidentyfikować przy użyciu 10-cyfrowego numeru katalogowego podanego na narzędziu. Upewnij się, że numer katalogowy odpowiada numerowi w polu z informacją dotyczącą Twojego narzędzia. Jeśli numer katalogowy poniżej nie odpowiada numerowi na Twoim narzędziu, użyj naszego katalogu części zamiennych, aby wyszukać części, której potrzebujesz.
Nazwa produktu
GLM 50-25 G
INFORMACJA O PRODUKTACH
Pytania dotyczące Elektronarzędzi, narzędzi pomiarowych i osprzętu Bosch Professional.
Pon. - Pt. :8. 30 – 16. 30
*koszt połączenia wg taryfy lokalnejINFOLINIA SERWISOWA
Pytania dotyczące napraw, serwisu elektronarzędzi oraz części zamiennych do elektronarzędzi Bosch Professional.
Pytania i odpowiedzi
Tutaj uzyskasz odpowiedzi na często zadawane pytania dotyczące naszych usług serwisowych.
Raz na jakiś czas trzeba wymienić baterię w kluczyku. Niektóre piloty są mniej, a niektóre bardziej skomplikowane pod względem konstrukcji i umiejscowienia baterii. Jak wymienić baterię w kluczyku Mercedesa? Dzięki temu poradnikowi dowiesz się jak to zrobić, a kluczyk Mercedesa nie będzie miał przed Tobą żadnych tajemnic.
Procedura wymiany baterii różni się w zależności od typu pilota. Dla uproszczenia podzieliliśmy je na „starszy” i „nowszy”.
Wybierz właściwy rodzaj na podstawie zdjęć lub przewiń artykuł do odpowiedniej sekcji.
1. Wyjmij kluczyk awaryjny
Pierwszym krokiem jest wyciągnięcie bagnetu kluczyka awaryjnego. Aby to zrobić należy przesunąć blokadę i pociągnąć za kluczyk awaryjny. Brelok noszony przy kluczach ułatwi wyciągniecie awaryjnego bagnetu.
2. Zdejmij pokrywę baterii
Za pomocą wąskiego śrubokrętu lub bagnetu kluczyka awaryjnego wciskamy zatrzask blokujący pokrywę baterii. Jest on umiejscowiony w szczelinie przy blokadzie, obok gniazda na grot kluczyka awaryjnego. Nie powinno używać się zbyt dużej siły, aby nie uszkodzić pokrywy baterii. Po zwolnieniu zatrzasku, zdejmij pokrywę.
Aby wyjąć starą baterię z pilota można ją delikatnie podważyć uważając przy tym, aby nie uszkodzić elektroniki w kluczyku. Bezpieczniejszym sposobem jest uderzenie kilka razy w wewnętrzną część dłoni tak aby bateria sama wypadła.
Do tego typu kluczyka należy użyć baterii 3V typu CR 2025. Włóż nową baterię w odpowiednie miejsce dodatnią stroną na zewnątrz. Dodatkowe oznaczenie znajduje się na obudowie.
5. Sprawdź działanie kluczyka
Zanim założysz pokrywę upewnij się, że wszystkie funkcje pilota działają poprawnie. Jeśli samochód nie reaguje na wciśnięcie przycisku na pilocie, upewnij się, że bateria jest sprawna lub popraw jej ułożenie w gnieździe.
6. Załóż pokrywę i włóż kluczyk awaryjny
Ostatnim krokiem jest złożenie kluczyka do stanu początkowego. Załóż pokrywę baterii. W pierwszej kolejności włóż przednie zaczepy na swoje miejsce, a następnie dociśnij całość. Włóż kluczyk awaryjny w obudowę. Na tym kończy się procedura wymiany baterii w kluczyku Mercedesa
Pierwszym krokiem jest wyciągnięcie kluczyka awaryjnego. Aby to zrobić należy wcisnąć blokadę z tyłu pilota i pociągnąć za metalowe „oczko”.
Ponownie wciskamy zatrzask z tyłu pilota i przesuwamy pokrywę zgodnie z kierunkiem strzałki na zdjęciu.
3. Wyciągnij zużytą baterię
Wyjmij starą baterię z gniazda. Aby to zrobić należy wyciągnąć specjalną tackę umieszczoną z boku kluczyka. Zrób to delikatnie, aby jej nie połamać,
4. Włóż nową baterię do tacki
Ten typ kluczyka korzysta z baterii CR 2032. Włóż ją do tacki dodatnim biegunem do góry.
Włóż całość do kluczyka. Zwróć uwagę na ułożenie tacki i baterii. Dodatni biegun powinien być skierowany do góry. Upewnij się, że wszystkie funkcje pilota działają poprawnie. Jeśli samochód nie reaguje, popraw ułożenie baterii i upewnij się, że na pewno jest sprawna.
Załóż pokrywę baterii i włóż kluczyk awaryjny na swoje miejsce. Ciche kliknięcie zasygnalizuje, że obydwa elementy zostały poprawnie osadzone. Na tym kończy się proces wymiany baterii w pilocie Mercedesa.
Mamy nadzieję, ze dzięki temu poradnikowi udało się sprawnie wymienić baterię w kluczyku Mercedes. W razie jakichkolwiek kłopotów lub wątpliwości, zapraszamy do kontaktu – chętnie pomożemy.
Zamów go w naszym sklepie internetowym. Zobacz też naszą pełną ofertę oryginalnych akcesoriów Mercedes-Benz.
Wesołych Świąt Bożego Narodzenia!
23 grudnia 2022 Brak komentarzy
Z okazji Świąt Bożego Narodzenia życzymy, aby był to czas rodzinny, wypełniony miłością, ciepłem oraz szczęściem.
Dużo radości, pogody ducha, spełnienia marzeń.
Niech Nowy Rok przyniesie wiele sukcesów i realizację wszystkich założonych celów.
Czytaj więcej »